2013. december 12., csütörtök

Tokaji hétvége









Mostanában besűrűsödtek a dolgok a munkahelyemen, a drótokkal, meg a háztartásban is, nem nagyon volt időm írogatni, pedig olyan jó kis helyen jártunk!
Talán két hete is volt. Lementünk Tokajba, pontosabban Mádra egy ismerős borászhoz.
Odafelé beugrottunk a zeolit mintaboltba, ahol csuda szép és egészsége dolgokat lehet vásárolni. A hölgy, aki a boltban volt annyira kedves volt, hogy válogathattam a kisebb kövekből. Hálából tekertem neki egy fácskát az egyik kavicsra:

A gasztronómiai élményekről annyit, hogy nagyon jókat ettünk, pénteken pedig privát borkóstoláson vettünk részt, aminek az lett az eredménye, hogy egész szombaton ki voltunk ütve... gyakorlatilag csak enni keltünk fel. :)
Összesen 9 féle bort kóstoltunk meg, kb este 8-tól másnap fél 4-ig... Közben a képen látható medált is megtekertem.. Meglepően jól sikerült, pedig az este felétől már nem is láttam :)
Antikolás, polírozás után ilyen lett: Medál

Vasárnapra többé kevésbé magunkhoz tértünk, akkor Gabi, a borász, felvitt minket a szőlősbe! Igazából az én kívánságom volt, mert mesélték, hogy micsoda kövicseket lehet ott találni.
Először egy tufás, riolitos, kvarcitos hegyre mentünk fel, ahová a helyiek a szántáskor előbukkant köveket dobálták egykupacba, igazi kőfolyó lett belőle:

Sőt, falakat, lépcsőket is építettek:

Utána pedig felkerestük a titkos ( :) ) obszidián lelőhelyet, ahol zsákszámra tudtuk volna szedni, de csak egy szatyorral sikerült, mert gondoltam az ásványmán barátnőimre is ám :)
Ez itt kérem a képen nem nyúlbogyó :)

Csak így hevertek a szőlőtőkék alatt...

Végül is a fél hegyet hazahoztuk, mert szeretnénk egy akváriumot, abba csodásak lesznek ezek a sziklák:


Az obszidiánokból pedig már kiválogattam párat, amiből ékszer lesz, aztán bedobom a közösbe, a maradék meg megy az akváriumba :)

Sajnos a kalcit és opál lelőhelyre már nem volt időnk elmenni, oda majd legközelebb :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése